28 Eylül 2014 Pazar

Datatable Nesnesi İle Çalışmak - 2

blog için kısa tanıtım videosu
Herkese merhaba Datatable Nesnesi İle çalışmaya kaldığımız yerden devam ediyoruz.Programımızın en son çalışan hali resim 1 de gördüğünüz gibiydi.

                                                                    

Şimdi de  tablomuzun içindeki  verileri Alan isimlerine göre (ad,soyad,yaş) comboboxtan seçerek hemen altındaki textbox ile girilen veriyi eşleştiren ve sonucu bulduğunda sil butonu ile kaydı tablodan silen kodu yazacağım.kodla ilgili açıklamalar resim içinde okunabilir


                                                                         

Buraya kadar yaptıklarımızı kontrol etmek amacıyla programa önce bir kaç kayıt ekleyelim.sonrasında silme işlemini gerçekleştirelim.



                               
 

Evet gördüğünüz gibi tablomuza 3 kayıt eklemiş olduk.şimdi ekli olan kayıtlardan silme işlemini yapalım




comboboxtan soyad bilgisini seçip  altındaki textboxa Bilgin yazdığımızda sil butonuna basınca yakup bilgin adlı kaydın tablodan silinmiş olduğunu görüyoruz,ad ve yaş kriterleri ilede kayıtları silebilirsiniz 
Sırada olan ise  listboxa tablodaki bilgileri yazdırmak olacak kodu gösteren resmi paylaşıyorum 






Bir kaç kayıt ekleyip listboxa ekle butonuna basıyorum. ve eklenmiş halini görüyoruz alt resimde


Şimdi oluşturduğumuz tabloya göre sql server de tabloya  ekleme işlemine.öncelikli olarak okul adında bir veri veri tabanı  oluşturup içine Ogrenciler adında bir tablo ekledim. Alanları burdaki tablo ile aynı ad,soyad,yaş veri bilgisini 3 kolon tipinide nvarchar olarak tanımladım.ek olarak birde id adında primary key ekledim  aşağıda tabloyu görüyorsunuz




Veri tabanına ekle butonunun click olayına geçiyorum kodları yazmak için



Ve son olarak programı calıştırıp bir kaç kayıt giriyorum veritabanına yaz butonuna basıp sizleri sql tablosunun göruntusu ile başbasa bırakıyorum.



 veri tabanına yazılacak kayıtlar



ve select sorgusu sonrasında kayıtlarımızın tabloya yazılmış olması.iki aşamalı yazmayı düşündüğüm uygulamanın sonuna gelmiş bulunmaktayız.projenin kaynak kodlarını ekliyorum yararlanmak isteyenler acılan sayfanın altındaki mavi renkteki dosyayı indir yazan butona basarak indirebilirler.bir sonraki blogta görüşene kadar herkese iyi günler dilerim


Proje Dosyasını indir



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder