27 Eylül 2014 Cumartesi

Datatable Nesnesi İle Çalışmak -1

Merhaba arkadaşlar bugün windows form şablonu ile iki aşamada bitirmeyi planladığım bir uygulama gerçekleştireceğiz.Uygulamamızın içeriği datatable nesnesi ile çalışmak olacak öncelikli olarak  tasarım kısmını tamamlayıp kod tarafında tablo oluşturup  tablomuzu datagridview'e bağlayacağız , textbox aracılğı ile veriler gireceğiz.İkinci kısımda  ise grid içindeki  verileri alan isimlerine göre seçenekli şekilde combobox ile silmeyi göreceğiz devamında tablodaki verileri listboxa aktaracağız ve son olarakta Tablodaki satırları okutup bağlantılı model ile ado.net  teknolojisini kullanarak bilgileri  veritabanına yazdıracağız.Ben Visual studio 2010 Ultimate Trial surumunu kullanıyorum sizler 2010 veya 2012 baska sürüm ilede çalısabilirsiniz.



New project'ten form şablonunu seçiyorum ismini datatableornek yazıp ok tuşuna basıyorum.Forma dört button ,dört textbox, dört  label, bir listbox ve bir tanede datagridview kontrolu yerlestirdim formun tasarım kısmı son hali ile şekildeki gibi olacak


 


Tasarım kısmındayken F7 tuşu ile programın code sayfasına geçiyorum.üst satırdaki kısma using System.Data.SqlClient; kütüphanesini ekliyorum bu kütüphane bize sql ile çalışırken gerekli sınıfları sağlayacak Global alanda datatable nesnemizi olusturuyoruz.aşagıda yazılan kodları ve açıklamaların olduğu resmi görüyorsunuz.




Programı çalıstırdıgımızda  gelecek olan göruntü grid içerisinde kolon başlıkları olan ad ,soyad ,yaş bilgisi  ve boş bir tablo,  tablonun içinide birazdan datarow nesnesi ile dolduracağız


Şimdi sıra geldi textboxa yazacagımız veriyi tablomuza eklemek bunun icin ekle butonuna çift tıklayarak click olayına gidiyoruz.

Bugünkü konumuzun son görüntüsüde aşagıdaki resimde gördügünüz gibi textboxlara girdigimiz bilgiler ekle butonuna basılınca tablonun içine yazılmış oluyor.

Fark ettiğiniz gibi oldukca kolay bir çalısmaydı bir sonraki blogta programımızı tamamlayacagız.Görüşmek dileğiyle hepinize mutlu günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder